Az SEO egy olyan intelligens marketingforma, amely a segítségünkre lehet abban, hogy a termékeinket és a szolgáltatásainkat az azt keresőknek a leghatékonyabban kínálhassuk fel. Egy olyan professzionális szűrőrendszerről van szó, amely az Ön szolgáltatását vagy termékét kiszűri a rengeteg reklámzajból, és azt közvetlenül juttatja el a potenciális ügyfelekhez. Az SEO keresőoptimalizálás révén kiemelkedhetünk a nagy cégek és márkák árnyékából, valamint a helyi vállalkozások szabványosított termékei közül. A kis és középvállalkozások számára ettől az egyszerű ténytől válik az SEO a világ leghatékonyabb marketingformájává. A hagyományos reklámozási formákkal (rádió, televízió, nyomtatott vagy online felületek) szembeni nagy előnye, hogy az Ön termékét vagy szolgáltatását az aktív keresők célvonalába helyezi, így többé már nem lesz szükséges az ügyfeleket meggyőzni arról, hogy az Ön szolgáltatását vegyék igénybe, vagy az Ön termékét vásárolják meg, hiszen ez az igény már kialakult bennük. Önnek mindössze az a feladata, hogy ezt az igényt maradéktalanul kielégítse. Lehetősége nyílik arra is, hogy a keresési kifejezések alapján besorolja az ügyfeleket és/vagy egyedi üzeneteket küldjön számukra. A SEO a terméket vagy szolgáltatást közvetlen a kereső személyhez juttatja el.
A marketingcégeket, közösségi média cégeket, és SEO cégeket kereső fogyasztók részére létrehoztunk egy céloldalt, a keresési forgalmat felhasználva a kampányunk kiépítéséhez. Amikor a potenciális ügyfeleink az „SEO Ügynökség Budapest” kifejezésre rákeresve ellátogatnak a honlapunkra, a solvenda.hu címében észre fogják venni a két szót. Ezek úgynevezett stratégiai kulcsszavak, amelyeknek az a célja, hogy segítségükkel Budapesten, a keresési igény szerinti ügynökségi tanácsot és segítséget tudjunk nyújtani az érdeklődő ügyfélnek. Így ellenőrizni tudjuk az ügyfélhez jutó üzenetet és több ügyfelet áll módunkban elérni, mint a szokásos short tail „keresőoptimalizálás”, „marketing”, vagy bármely „közösségi média” kifejezésekre. A Bing Adcenter-nél vagy a Google Adwords-nél használt pay per click marketing jobban mérhető az SEO-nál, úgy is fogalmazhatnánk, hogy az SEO drágább hasonmása. Ha az SEO-t megfelelően használjuk, lehetőségünk nyílik az adatok elemzésére, annak pontos felmérésére. Pontosan megtudhatjuk, hogy hány ember lépett be a weboldalra és ebből hányan használtak különböző űrlapot, esetleg hányan hívták a weboldalon megtalálható telefonszámot.